poniedziałek, 10 lipca 2017

Pieleszowe pomysły na śniadania, czyli smacznie szybko i (chyba) zdrowo.

Śniadania. Kwestia sporna. Niektórzy je uwielbiają, drudzy lekceważą a jeszcze inni wręcz nie lubią.
Jakby nie było, śniadania to dobry i zdrowy nawyk, który warto wprowadzić do codziennych rytuałów. Prawidłowy zastrzyk energii od rana to podpora dla koncentracji, witalności i dobrego nastroju. 
I rozumiemy doskonale.. My też nie mamy rano na nic czasu, dlatego przychodzimy z  pieleszową pomocą! Pisałyśmy już o szybkich i smacznych koktajlach TUTAJ. Dziś przepisy na szybkie i mamy nadzieję smaczne śniadania.
Skompletowałyśmy kilka naszych śniadaniowych faworytów, które w Pieleszach serwujemy najczęściej. Dobre śniadanie potrafi znacznie poprawić samopoczucie, a kiedy dodatkowo zaspokaja Twój zmysł estetyczny, czujesz że zaczyna się dobry dzień.

Omlety


Baza to:
2 jajka
mąka (dajemy max 2 płaskie łyżki stołowe) - może być kukurydziana, ryżowa lub pszenna)
trochę mleka (tylko tyle aby wszystko ładnie się wymieszało)
przyprawy (sól, przy omletach na słono pieprz, oregano, bazylia)
opcjonalnie: duża łyżka płatków owsianych błyskawicznych (wtedy mniej mąki) 

 1. Standardowa baza + biały ser + awokado + truskawki



2. Baza z płatkami owsianymi + łyżka gorzkiego kakao + serek wiejski + migdały prażone + truskawki + nasiona chia


3. Baza z mąką ryżową + biały ser + borówki (lub inne owoce sezonowe, mogą być potarkowane jabłka)


4. Baza + biały ser + zielone szparagi gotowane + awokado (przyprawy wedle uznania)


5. Baza + łosoś wędzony + biały ser (opcjonalnie) + pomidor + awokado (przyprawy wedle uznania)


Jajecznica

Smażona na oleju kokosowym, lnianym, oliwie lub masełku - jeśli cholesterol Ci nie straszny! :)

1. Jajecznica ze szczypiorkiem + pomidor + rzodkiewki + ciemne pieczywo z pastą z makreli i kiełkami


2. Jajecznica (przyprawy według uznania) + żółty pomidor + gotowane zielone szparagi + ciemne pieczywo posmarowane awokado z czosnkiem



Owsianki

Mogą być przygotowane na wodzie (zdrowsze) lub mleku (smaczniejsze :) ).
3-4 łyżki owsianki zalane wodą/mlekiem doprowadzamy do wrzenia na wolnym ogniu.

1. Owsianka na mleku lub wodzie + pół jabłka + orzechy włoskie + pestki słonecznika + migdały + łyżka siemienia lnianego + melon (opcjonalnie)


2. Owsianka na wodzie lub mleku + banan + migdały + łyżka siemienia lnianego + duża łyżka nasion chia + truskawki 
 

Mamy nadzieję, że narobiłyśmy Wam smaka na śniadania.
Czasem wystarczy wstać 15 min wcześniej, usiąść rano i spokojnie zjeść wspólne śniadanie z kimś bliskim. Wszystkie te rzeczy zahamują wewnętrzny pęd i uspokoją.. Bo czego potrzebujemy bardziej niż usłyszeć własne myśli. :)

Smacznego! <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP